18. oktober 2009

Blomster inde og ude - oktober 2009.




Tænk! der er stadig roser i blomst ude i haven; både i potte og i bed.



Rosen i potten (til venstre) ved jeg ikke hvad hedder, men rosen til højre hedder Gertrude Jekyll. Jeg har flere roser af denne slags. De blomster i 2 omgange, og står som sagt i blomst lige nu. Fantastisk.

I stuen er det primært orkideerne, der huserer. Der er rigtig mange, der er i blomst lige nu, og hvis jeg er heldig, kan de stå i mange måneder.

Fortsat god søndag.




5 kommentarer:

  1. Hej Gitte.
    1000 tak for din anvisning mht. oliventræet. Det er jeg glad for.
    Din blog ser også rigtig spændende ud og glæder mig til at følge med i dit blog-liv.
    Jeg ville så gerne til Provence, har ikke drømt om andet siden jeg så filmen "a good year" med Russel Crowe. Jeg er så forelsket i det område uden at have været der.
    God søndag og velkommen til min blog.
    Sonnie

    SvarSlet
  2. Hej Gitte ja jeg har prøvet at kommentere en gang, men min kommentar forsvandt så nu ved jeg ikke om du får dobbelt. Men som jeg skrev så er der også stadig enkelte blomster i min lille byhave, i dag da jeg slog græs var der rigtig mange pyntejordbær, dem skal jeg ned og have fat i til en dekoration .

    Knus og god søndag

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.
    Dejligt at man stadigvæk kan nyde blomster i haven selvom vi er midt i oktober måned.
    Mange hilsener fra Laura:-))

    SvarSlet
  4. Kære Gitte..
    Sikke smukke blomster du har..
    Og et fantastisk smukt hus lige midt i dronnings sommerby..Jeg håber de skud jeg sendet dig arter sig.
    Knus fra Ærø.

    SvarSlet
  5. Jo tak Mette; de står fint i potter med plasticposer over og ser ud til at være på vej. Tak igen.

    SvarSlet