8. maj 2010

Milano tur/retur.

Det er snart ved at være en hel uge siden, vi kom hjem fra Milano, men denne sidste uge har været en uge hvor jeg har haft drøntravlt på arbejdet (vi har haft "audit"), så jeg har været udmattet, når jeg kom hjem om aftenen, og har ikke orket at skrive på bloggen. Men nu er det blevet lørdag (og regnvejr), og bloggen kalder.
Turen til Milano var som tidligere nævnt en tur med et par gode venner, og det blev en rigtig hyggelig tur. Vi tog afsted torsdag morgen og kom ned til 27 graders varme; det var lige før det var for varmt!!!!!!!
I løbet af de 4 dage faldt temperaturen dog gevaldigt, og da vi skulle flyve hjem søndag aften var det både koldt og regnfuldt.
Jeg tror ikke Milano er en by, jeg vil vende tilbage til, men nu har vi været der, og det var så det. Vi ville gerne have overværet en opera i La Scala, men det var umuligt at få billetter. Til gengæld besøgte vi operaens museum og havde der mulighed for at kigge ned på operascenen og følge prøverne til et stykke dramatik.

Milano er kendt for sin fantastiske domkirke (Duomo), så den var vi selvfølgelig også lige en tur forbi. Fantastisk.
Milano turen indeholdt mere udforskning af Milano samt en tur til bjergbyen Bergamo.
Vi var også omkring de store modehuse (for at kigge), som er rigt repræsenteret i Milano, og nåede da også et enkelt outlet!

MEN en dyr by, og jeg blev yderligere lidt chokeret over, hvor dårlige italienerne er til at forstå og tale engelsk.......

Nu har hverdagen så meldt sig igen med koldt og vådt vejr. ØV.
God weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar