27. juli 2010

Den blå vin.

<---- Den blå (og nyeste) vin har fået nyt espalier i weekenden. Det er som sædvanlig Gemalen, der har været i gang, og efter et par dage har vinen rettet sig fint ud. Den har masser af klaser, som bliver til de dejligste druer; søde og lækre, så jeg glæder mig. Nedenunder vinen står til venstre min figen, som vokser stødt og langsomt samt rabarber. Sidstnævnte passer næsten sig selv, så de er virkelig nemme at have.


Nærbillede af den blå vin med alle klaserne.





Den rigtig gamle vin (den grønne) fik for nogle år siden et tilsvarende espalier, og det har den haft rigtig godt af. Den vokser vildt og voldsomt, men giver desværre ikke så lækre druer som den blå, så den grønne er mest til fuglene og til pynt :-)

Have a nice day derude.

3 kommentarer:

  1. Det må være herligt med vindruer, som man bare kan hente lige ude i sin egen have. Vi har desværre ikke rigtig nogen steder, hvor vi kan have en vin stående, så det er købedruer hos os.

    SvarSlet
  2. Ja, det er dejligt at have dem sådan lige ved hånden. Vi satser i øvrigt meget på at gøre vores have meget fuglevenlig, og har derfor diverse frugttræer og bærbuske i haven. Lige nu har jeg også gang i at lave mit eget lille kastanietræ (spisekastanier; det er nu ca. 20 cm højt, men det tager tid :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig spændende med dit projekt kastanietræ.

    SvarSlet