14. januar 2011

Flødeboller.

Sammen med kolleger fra DK, NO og SE har jeg været på besøg i chokoladebutikken Frederiksberg Chokolade; en gammel anerkendt forretning med en chokoladefremstilling der går helt tilbage til 1923. Der var planlagt en team event, hvor vi skulle prøve at lave flødeboller, og jeg skal lige love for, at det var en succes.
Vi havde nogle yderst fornøjelige timer, hvor vi forsøgte os med at lave flødebollerne. Vi gjorde vort bedste, men der opstod alligevel diverse kriser undervejs: nogle tabte skummet i chokoladen, da bollen skulle overtrækkes (det må absolut ikke ske), og andre fik skummet til at se højst besynderligt ud, når det blev sprøjtet ud på bunden (á la noget der ligner efterladenskaber fra en hund ........). Vi lavede hver især 6 små og 6 store flødeboller, og her er de tilbageværende af mine 12:"Chocolatier'en" fortalte os at kombinationen med hvid chokolade samt skum med lakrids var en lækkerbidsken. Hmm; det synes jeg nu ikke :-) Næ, lad mig få de gode gamle med overtræk af en lækker mørk chokolade.

1 kommentar:

  1. Det er da nogle fantastisk flotte flødeboller - og jeg som gik rundt og troede at flødeboller kun kunne se ud på en måde :-))

    SvarSlet