29. januar 2010

HUSK fuglene i kulden !!!

Køber i øjeblikket store mængder af mad til fuglene derude: fuglefrø, mejsebolde, æbler og meget andet, og supplerer "fuglerestauranten" i haven hver morgen.
Det betyder dog også at jeg skal holde øje med, om noget af maden er faldet ned på jorden, for hvis den er det, kan jeg være sikker på at Lillehunden forgriber sig på det. Hun er jo ALTID sulten (siger hun ....), så der må jeg kaste mig gennem luften for at få fat på det nedfaldne, inden hun når det. Nogle gange lykkes det !!!
Storehunden er mere eller mindre ligeglad; han kan ikke "nedværdige" sig til at spise fuglemad; hvor herre bevares .........
Ja, det er skønt at have hunde; man får så mange gode oplevelser. Jeg ville ikke undvære det.
God fredag.


4 kommentarer:

  1. Du kan tro at jeg husker de små byfugle, jeg har har været hende og smelte fedt og frø :)

    Knus

    SvarSlet
  2. Ja, det er vigtigt at huske på i denne tid. Smuk er den, men også hård for mange små dyr.

    Håber du syntes om handskerne
    Knus fra Helle

    SvarSlet
  3. Handskerne er perfekte; Helle. De er bare så fine.

    SvarSlet
  4. Ud over at man skal huske på maden til fuglene, så skal de også have lidt vand. Det har de meget svært ved at finde for øjeblikket.
    Merete

    SvarSlet