7. januar 2010

Velkommen vinter.

Ja, så er det blevet vinter; rigtig vinter. Her i Nordsjælland mærker vi "kun" til kulden og får heldigvis ikke megen sne. Der ligger dog et fint lag puddersne, men ikke så meget så vi skal ud at skovle. Jeg håber mit figentræ overlever.
Der bliver jævnligt lagt mad ud til fuglene: neg og mejsebolde, og her til morgen blev der sagt i radioen, at man specielt skal tænke på solsortene. De vil rigtig gerne have æbler og helst på jorden, udtalte en kyndig - så nu er der servering hver morgen.

Nogle steder i Sverige (Lapland) har der været ned til minus 40 grader, og da jeg skal et par dage til Sverige i næste uge (nord for Stockholm) i embeds medfør, følger jeg vejrudsigterne nøje. Men koldt bliver det sikkert.

2 kommentarer:

  1. Rigtig god tur til Sverige. Bliver der mon ikke lidt tid til shopping, selvom det er i embedesmedfør?

    SvarSlet
  2. Desværre ikke, og det er lidt ØV. Har været i Stockholm flere gange nu, men ALDRIG haft tid til shopping - og jeg hører jo altid at Stockholm er så spændende og har så mange gode butikker !!!!!

    SvarSlet