31. december 2009

Årets sidste dag (og Mousse au Chocolat).

Så er det blevet årets sidste dag, og lige nu kører CD'en med fyrværkerilyde for fuld skrue, så de to vovser kan vænne sig lidt til lyden. De har nu begge fået hver en lang tur, og så håber vi det bedste. Planen er at jeg kl. 12.00 tager hundene ind i et rum, hvor gardinerne er trukket for, og hvor jeg så spiller høj musik.
Det er rigtig grimt at se de bange, bange hunde, så hvis ovenstående kan gøre det, er jeg glad..
Ellers er der gjort rent og forberedt til aftenens festivitas.
Maden kommer som sædvanligt udefra (dejlig nemt), og resten af indkøbene er fordelt mellem aftenens gæster. Sådan har vi gjort det i mange år. Dog har jeg som supplement lavet en lille Mousse au Chocolat (6-8 personer):

200g mørk chokolade (ca. 50% cacao)
1 dl appelsinsaft
2 past. æggeblommer
½ liter piskefløde
25 g hasselnødder

Del chokoladen i mindre stykker og smelt den i en skål i vandbad. Tag skålen op og rør appelsinsaft og æggeblommer i chokoladen. Pisk fløden stiv og vend den forsigtigt i chokolademoussen, når denne er kold. Hæld moussen i portionsglas og stil dem koldt, 4-6 timer.
Pynt med nødder i flager.

Her er ingen nytårsløfter; alligevel går det nu så godt med min livstilsændring (primært min kost), at jeg nu også vil prøve at komme i bedre form. Så det er planen.

Med ønsket om en dejlig aften; mange nytårshilsner til alle.

2 kommentarer:

  1. Godt nytår Gitte..
    Der er vel folk på slottet i disse dage..
    På dit slot skal der være fest kan jeg læse..
    Tak for bogen endnu engang..
    Håber det går godt med hundene..
    Her er der ikke så meget bang.. Og Sofus er ikke bange for det endnu.

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde - det er faktisk gået rigtig fint; men specielt den ene hund var rasende bange. Nu er alt i vante rammer, så der er ro på igen.

    SvarSlet