19. marts 2011

Et år ældre....... og andet.

Så er fruen i huset blevet et år ældre (på Kvindernes Internationale Kampdag, og hvad kunne være mere passende :-)), og har netop fået et ekstra klap på skulderen i form af en forfremmelse på jobbet. Tak for det; det varmede og ydermere fulgte der en lille ekstra skilling med i lønningsposen, så det er jo ikke så ringe endda. Jeg er simpelthen lykkens "pamjulefis", for jeg beskæftiger med med noget, der er udfordrende hver eneste dag, og med supersøde kolleger og til en fornuftig løn, så hvad kan man ønske sig mere; altså arbejdsmæssigt? Jeg er bare superheldig....
Mit samler- og findegen har vist sig igen i dag, for udover at hente adskillige bøger på genbrugspladsen (i tag-med-hjem-containeren) til min gamle mor, ja så er der i dag blevet hjembragt de fineste blå mundblæste glas: 14 på fod og 14 uden, samt en kande:
De får straks en plads i skabet, og så må de andre pakkes ned og sættes i kælderen til en gang, hvor der igen skal være fest i huset eller haven.
Og så har fruen været så venlig at give sig selv en Iphone i fødselsdagsgave (har købt den brugt), og hvor er den anvendelig. Herfra kan jeg styre mine e-mails og min kalender, og kan på længere sigt sende den gode gamle Filofax på pension.
Jeg er omvendt, og så fuld af begejstring, at selv Gemalen overvejer et skift :-)
Haven skal vi til at tage fat på nu, men får i år hjælp til at klippe bøgehæk og gedeblad, og det er en stor lettelse.
Krokus og Erantis og Vintergækker vælter op allevegne, og snart er det Dorthealiljernes tur ..........

1 kommentar: