30. september 2010

Så er det i dag


datteren får nøglerne til sin nye lejlighed, og hun glæder sig som et lille barn. Den nye lejlighed ligger i samme ejendomskompleks (men nu med elevator) som den "gamle", men er lidt større og lidt lysere, og med en lille altan, og selve flytningen foregår så reelt fra en opgang til en anden ved siden af.
I går aftes "inviterede" hun moderen med i Ikea, og vi fik et par rigtig hyggelige timer i et Ikea der er bygget om og dermed nemmere tilgængeligt end tidligere. Datteren fandt da også lige nogle ting, som hun ikke kunne være foruden; blandt andet dette søde sengetøj.
Og som altid - når man er i Ikea - falder der mange småting ned i den gule pose, og selv moderen (der jo faktisk ikke skulle købe noget), måtte kapitulere og hjembringe en lille lækker rund kurv med låg til kosmetikken, samt en lille genopladelig LED lampe. Men sådan er det jo.
Sønnen på Fyn skal i dag forsvare sin store opgave i biomedicin, så her på Sjælland krydser vi fingre ....... Hvis jeg kender ham ret, har han ikke fået sovet meget i nat og vil være totalt "udmattet" efterfølgende.
God torsdag.

2 kommentarer:

  1. Hej Gitte. Glæder mig på din datters vegne over hendes nye lejlighed. Kan lige nu huske forventningens glæde, de gange jeg selv har skiftet bolig. En tur i Ikea er nu heller ikke at kimse af. Pøj pøj til sønneke. Hav en dejlig dag fra Jette

    SvarSlet
  2. Tak Jette - ja, forventningens glæde er stor..... jeg fik selv min første lejlighed på Nørrebro i 1975, og jeg var helt oppe at køre over det....
    Også en god dag til dig.

    SvarSlet