4. oktober 2010

Trick tyveri..........

Tænk at det skulle overgå min gamle 85-årige mor !!!
I går søndag, da hun var på vej ind i sin opgang, efter en lille tur til SuperBest, blev hun presset ind i opgangen af 2 personer; en kvinde og en mand.
Hun forsøgte at spærre vejen for dem, men det var selvfølgelig umuligt for den gamle dame. De masede sig på hende og havde deres hænder i hendes lommer, i hendes rygsæk m.v., og stak af med hendes pung. I pungen var der ca. 500 kr. i kontanter samt kørekort, diverse andre kort og et Dankort (inkl. kode !!!).
De ubudne stak af med pungen, og min mor kom så - godt rystet - op i sin lejlighed. Hun ringede straks til mig, for hun var så rystet, at hun ikke vidste hvad hun skulle gøre.
Jeg fik hende i gang med at ringe til politiet, mens jeg selv - på hendes vegne - tog kontakt til banken for at spærre kontoen. Vi var superhurtige, og den yderst fleksible bankdame kunne i øvrigt konstatere, at der endnu ikke var hævet på kontoen (PU HA), og det forholder sig faktisk således, at hvis man render rundt med kreditkort og pinkode sammen, så får man ikke dækket de penge der måtte blive stjålet. . . .
Heldigvis skete der ikke noget med hende (hun sagde efterfølgende, at hun bare skulle have slået dem med stokken (nej mor; det skulle du ikke....)). Politiet var så venlige at dukke op på hendes adresse og optage rapport, og ALLE kort er nu spærret (thank god for cyperspace), og vi kan så gå i gang med at få nye kort....
Men for fan..., hvor bliver man gal...... men også lettet over, at der ikke skete hende noget.

2 kommentarer:

  1. Hej Gitte. Sikke dog en forskrækkelse for din mor og også for dig. Hvor er det dog synd for hende, at hun skulle opleve dette. Sådanne nogle møghunde, dem der gjorde det. Godt, at der ikke skete hende noget fysisk. Jeg håber også, at hun ikke får nogen psykiske men af denne væmmelige hændelse. Hils din lille mor

    SvarSlet
  2. Tak fin kommentar. Min mor er ved at finde sig selv nu, og alle praktisk ting er igangsat, så nu kan det kun gå fremad.

    SvarSlet